خب حالا این همه از خوبیهای ابزار گفتیم، حالا چگونه تدریس خصوصی سئو باید از آن استفاده کنیم؟ اصل ماجرا اینجاست دیگه درسته؟!
برای اینکه بتوانید ابزار لایتهاوس را استفاده کنید، ۲ روش پیش رو دارید، روش اول بسیار ساده است، در واقع شما همین الان هم این ابزار را در اختیار دارید، فقط کافیست مرورگر گوگل کروم خود را باز کنید و به صفحهای که میخواهید پارامترهای لایتهاوس آن را بررسی کنید بروید و کلیک راست کنید و گزینه Inspect را انتخاب کنید (یا دکمه F12 را بزنید) حال از بخشی که باز شده تب Lighthouse را انتخاب کنید و صفحه مورد نظر را تست بگیرید.
تست یکی از صفحات وبکیما در گوگل لایتهاوس
تست یکی از صفحات وبکیما در گوگل لایتهاوس
روش دوم نصب افزونه Lighthouse روی مرورگر کروم است. این افزونه را میتوانید از وب استور خود گوگل دانلود و نصب کنید، یا برای دانلود این افزونه به لینک روبرو مراجعه کنید: Lighthouse Extensions
6. Google Mobile Friendly Test
گوگل به صورت کاملا واضح و روشن، بارها در بخشهای مختلف اعلام کرده است که ریسپانسیو بودن سایت برای دیوایسهای مختلف یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در رتبهبندی سایتهاست، پس اگر هنوز وبسایتتان برای موبایل و تبلت ریسپانسیو نشده است، سریعتر دست به کار شوید و این فاکتور مهم را برای گرفتن رتبه بهتر در نتایج جستجو، انجام دهید.
تست یکی از صفحات وبکیما در ابزار گوگل موبایل فرندلی
تست یکی از صفحات وبکیما در ابزار گوگل موبایل فرندلی
استفاده از ابزار موبایل فرندلی گوگل بسیار ساده است، برای استفاده از این ابزار، آدرس صفحهای که میخواهید موبایل فرندلی بودن آنرا بررسی کنید را در فیلد مربوطه وارد کنید و دکمه TEST URL را کلیک کنید، برای رفتن به صفحه این ابزار از لینک زیر استفاده کنید:
Google Mobile Friendly Test
7. MozBar
سئوکاران قدیمی خیلی خوب یادشون هست که در زمان معلم خصوصی سئو های قدیم! گوگل با شاخصی به نام Page Rank وبسایتها را رتبهبندی میکرد، اما بعدها برخی از سیاستهای کاری گوگل تغییر کرد و شاخص Page Rank برای همیشه از دسترس وبمستران خارج شد، بعد از این اتفاق بود که دو شاخص PA (پیج آتوریتی) و DA (دامین آتوریتی) وبسایت موز (Moz.com) برای اندازهگیری اعتبار یک دامنه و یک صفحه از سایت مورد استفاده سئوکاران قرار گرفت.
خب حالا این همه از خوبیهای ابزار گفتیم، حالا چگونه تدریس خصوصی سئو باید از آن استفاده کنیم؟ اصل ماجرا اینجاست دیگه درسته؟!
برای اینکه بتوانید ابزار لایتهاوس را استفاده کنید، ۲ روش پیش رو دارید، روش اول بسیار ساده است، در واقع شما همین الان هم این ابزار را در اختیار دارید، فقط کافیست مرورگر گوگل کروم خود را باز کنید و به صفحهای که میخواهید پارامترهای لایتهاوس آن را بررسی کنید بروید و کلیک راست کنید و گزینه Inspect را انتخاب کنید (یا دکمه F12 را بزنید) حال از بخشی که باز شده تب Lighthouse را انتخاب کنید و صفحه مورد نظر را تست بگیرید.
تست یکی از صفحات وبکیما در گوگل لایتهاوس
تست یکی از صفحات وبکیما در گوگل لایتهاوس
روش دوم نصب افزونه Lighthouse روی مرورگر کروم است. این افزونه را میتوانید از وب استور خود گوگل دانلود و نصب کنید، یا برای دانلود این افزونه به لینک روبرو مراجعه کنید: Lighthouse Extensions
6. Google Mobile Friendly Test
گوگل به صورت کاملا واضح و روشن، بارها در بخشهای مختلف اعلام کرده است که ریسپانسیو بودن سایت برای دیوایسهای مختلف یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در رتبهبندی سایتهاست، پس اگر هنوز وبسایتتان برای موبایل و تبلت ریسپانسیو نشده است، سریعتر دست به کار شوید و این فاکتور مهم را برای گرفتن رتبه بهتر در نتایج جستجو، انجام دهید.
تست یکی از صفحات وبکیما در ابزار گوگل موبایل فرندلی
تست یکی از صفحات وبکیما در ابزار گوگل موبایل فرندلی
استفاده از ابزار موبایل فرندلی گوگل بسیار ساده است، برای استفاده از این ابزار، آدرس صفحهای که میخواهید موبایل فرندلی بودن آنرا بررسی کنید را در فیلد مربوطه وارد کنید و دکمه TEST URL را کلیک کنید، برای رفتن به صفحه این ابزار از لینک زیر استفاده کنید:
Google Mobile Friendly Test
7. MozBar
سئوکاران قدیمی خیلی خوب یادشون هست که در زمان معلم خصوصی سئو های قدیم! گوگل با شاخصی به نام Page Rank وبسایتها را رتبهبندی میکرد، اما بعدها برخی از سیاستهای کاری گوگل تغییر کرد و شاخص Page Rank برای همیشه از دسترس وبمستران خارج شد، بعد از این اتفاق بود که دو شاخص PA (پیج آتوریتی) و DA (دامین آتوریتی) وبسایت موز (Moz.com) برای اندازهگیری اعتبار یک دامنه و یک صفحه از سایت مورد استفاده سئوکاران قرار گرفت.